måndag 5 oktober 2009

Lite av varje

Jag har varit på en planeringskonferens med jobbet i Tyskland tre dagara i förra veckan. Vet inte om själva konferensen gav mig något eftersom det handlade om verksamhetsplanering för 2010 och jag ska jul ändå sluta då... Men människorna är trevliga så jag får väl ta kalla resan "sista resan med Gänget". Vi var på Rügen och på ett ställe som heter Prora. Ett 4,5 km långt hus som Hitler började bygga på 1933 (Det blev aldrig färdigt). Skulle användas som semesteranlägging för 20 000 personer åt gången. Imponerande för det gick inte att se början och slute av huset på en gång. Nu är det nästan fallfärdigt och dom har inte bestämt om det ska rivas. Där fanns ett museum som handlade mycket om gamla DDR-tiden. Det var intressant.



I lördags skulle jag sen vara duktig och göra lite nytta. GIck ut i trädgården och plockade in mina pumpor. Sen skulle jag dra upp blasten också och då svärmade det upp massor med getingar ur ett hål i jorden precis där. Självklart blev jag stucken på ovansidan av handen. Det svullnade lite men la sig sedan. Vaknade i söndags morse och handen var helt uppsvullen, illröd och det kliade och stack i den som bara. Ringde till jouren och fick komma in direkt, det var en allergisk reaktion så jag fick kortison som jag ska ta i 4 dagar. Det har aldrig hänt att jag reagerat getingar, men idag är det bättre. Där fick man för att man skulle vara duktig....
kram
Monica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar